او تصريح کرد: اگرچه بيشتر راهنمايان داراي قابليتهاي لازم در برگزاري تورهاي گردشگري هستند، اما اين افراد گاهي با مشکلاتي مواجه ميشوند که به عدم تعاملات مناسب ميان ديگر شاغلان اين صنعت با راهنما باز ميگردد.
«سيار» با بيان اينکه اين امر عملکرد راهنما را تحتتاثير قرار داده و عدم رضايت گردشگر را نيز به دنبال دارد، گفت: راهنما بايد به عنوان تنها فردي که ارتباط مستقيم با گردشگر دارد پاسخگوي مشکلات ايجاد شده و ناهماهنگيهاي موجود باشد.
او ادامه داد: بخشي از ناهماهنگيهاي موجود به عملکرد ضعيف برخي دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري به عنوان مجري برگزاري تور باز ميگردد، به طوريکه راهنما با ناهماهنگيهايي که به ضعف در برنامهريزي، تعويق در ارائه اطلاعات ضروري مورد نياز راهنما و عدم همکاري با راهنما باز ميگردد، مواجه ميشود.
«سيار» عدم استفاده از رانندگان آموزش ديده از سوي دفاتر خدمات مسافرتي و موسسات برگزارکننده تورهاي گردشگري را از مهمترين عوامل تاثيرگذار در ايجاد اخلال در فعاليت راهنما دانست و گفت: استفاده از رانندگان آموزش نديده عملکرد هر راهنماي حرفهاي و با تجربهاي را تحتتاثير قرار ميدهد.
اين کارشناس گردشگري اظهار کرد: متاسفانه بسيار از رانندگان در طول برگزاري تور با صحبت کردنهاي بيرويه و غير مرتبط مانع ارائه اطلاعات مناسب از سوي راهنما به گردشگر ميشوند و در مواردي اطلاعاتي نادرست در مورد مقصد سفر به گردشگران ميدهند.
او از عدم رعايت بهداشت فردي، قوانين راهنمايي و رانندگي، عدم برخورد مناسب و حرفهاي با گردشگران و دخالت در اجراي تور به عنوان ديگر مشکلاتي نام برد که از سوي برخي رانندگان ايجاد ميشود.
«سيار» خاطرنشان کرد: مديران دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري ميتوانند با بکارگيري رانندگان آموزش ديده و يا برگزاري دورههاي آموزشي براي اين افراد به کاهش بخشي از اين مشکلات کمک کنند.
/115
انتهای پیام/